söndag 21 oktober 2012


I Fredags blev jag påmind om att jag aldrig kommer att sluta förvånas över min karl.
Han kommer nämligen hem och talar om att han köpt 46 kg(!?) godis på en auktion.


Igår hade vi en trevlig hemmafest här. Vi bjöd på tacos och tårta.
Det var en trevlig kväll med mycket prat och skratt.


Vet inte om jag har talat om det här i bloggen men jag har blivit tillfrågad om att göra tårtor till ett dop, mycket hedrande uppdrag!
Så jag gjorde en tårta till igår, mest för att få öva mig lite grann och testa ett nytt recept på en smörkräm och en, för mig, ny spritsningsteknik.
Jag blev själv inte så jättenöjd med smakresultatet på tårtan, men de andra sa att den var god. Så jag hoppas de inte ljög. ;)
Tror jag ska försöka mig på någon mer tårta innan det är dags för doptårtorna, bara så jag känner mig säker.
Jag har väldigt höga krav på mig själv och nöjer mig inte med okej.

Ljus tårtbotten, fylld med vanilj- och blåbär/hallonmousse och täckt med marängsmörkräm. Blomma av sockerpasta.

Edvin fick sova hemma hos faster Elinor från igår till idag.
Många tycker det är skönt att vara barnfria. Jag kände mig halv och något saknades hela tiden.
Nattens sömn var orolig och imorse vaknade jag med världens längtan.
Men ordningen är nu återställd och våran lilla prins är hemma. Han kom hem sovandes och sov helt utslagen efter allt bus med kusinerna.

1 kommentar:

  1. wow! rena drömmen med så mycket godis! :D jag tror att du kommer lyckas galant med tårtorna! du är så duktig. kramar

    SvaraRadera