söndag 4 mars 2012

Kan jag få en bättre natt inatt?

Igår somnade Edvin som vanligt i sin säng strax efter 20 och Kristoffer och jag fick en lugn kväll.
Men sen när vi började göra oss iordning för att lägga oss runt 23 tiden så vaknade han till. Jag gick in som vanligt och stoppade in nappen, och då brukar han bara lägga sig till rätta och somna om, men inte då. Tillslut började han gråta, det visade sig att han kissat utanför blöjan, hela ryggen var blöt.
På tal om det, hur sjutton går det till?
Jaja, så det var bara att ta ur honom, tvätta av och byta blöja och pyamas. Sen fick han ligga i sängen hos pappa medan jag böt lakanen i hans säng.

Och efter det var det lögn att få honom att somna om. Och han blev bara mer och mer frustrerad.
Somnade gjorde han när klockan var 1. Då var jag rätt slut vill jag lova.
Det värsta är väl att jag sen fick gå upp en gång i timmen fram till klockan blev 6.
Tur att Kristoffer gick upp och tog honom vid 8 när han vaknade. Annars hade jag varit mer död än levande idag.
Jag sov vidare till klockan var 10.30, skönt!



Jag måste ju berätta en sak till, Edvin har börjat åla idag! Han tar tag med höger ben och vänster arm och drar sig framåt.
Vad löjligt stolt man blir som förälder när de små liven lär sig något nytt. ;)

1 kommentar:

  1. Jag tror bestämt att Edvin börjar ta för sig mer av det liv han upptäckt omkring sig. Duktig pojke! Många kramar från mormor.
    PS. Fina bilder! DS.

    SvaraRadera