onsdag 16 mars 2016

Idag har det gått 29 fulla veckor av den här graviditeten.
Igår var det 11 veckor kvar tills lillan är beräknad att födas.
Jag förstår mig inte riktigt på den icke medicinska räkningen av graviditetsveckor. Eller förstår och förstår. Jag tycker bara att det är dumt att det inte följer den medicinska. Enligt BM är jag nu gravid i vecka 29, men enligt den allmänna räkningen har jag gått in i vecka 30.
Vården räknar hur många fulla veckor som gått och den andra metoden vilken vecka man är påväg in i.
Jaja. Skitsamma egentligen. 😊

Jag har varit in till läkaren på MVC idag och fått sjukintyg på att jag inte är arbetsförlig nu fram tills bebisen kommer ut eftersom det finns en risk för förtidig förlossning.

Vilken resa detta varit och fortfarande är. Jisses. Nu ska jag försöka att njuta så mycket jag kan av den sista tiden som gravid. För här blir det inga fler barn efter denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar