tisdag 15 mars 2016

Nu är det dags för mig att skriva lite i bloggen. Mest för min egen del så öppnar jag upp igen.
Jag har massor med tankar som flyger omkring i huvudet så det är skönt att ha någonstans att skriva av sig...

Jag orkar inte skriva om allt som hänt sen sist utan tar det bara från hur det ser ut idag.

Idag var jag hos min fantastiska BM Ulla. Det kan inte finnas någon bättre barnmorska än henne. Så go och rar!
Det var ungefär en månad sedan jag var hos henne sist och sedan dess så har jag hunnit vara på kontroll av livmodertappen hos gyn två gånger. Så jag berättade lite om den upplevelsen och hur det ser ut i dagsläget. Det var så skönt att höra henne säga orden "jag förstår att du måste ha fruktansvärt ont, och det enda sättet du kan få vila från det onda är om du lägger dig ner". TACK! Det är inte bara jag som är känslig eller så utan det bör göra fruktansvärt ont kombinationen av att bebis ligger lågt, jag har foglossning och ischias...

Känslorna är så himla blandade. Jag hatar den onda situationen jag är i. Kan knappt göra någonting utan att det gör så ont att jag måste gå och lägga mig efter en kort stund. Och man saknar ju inte kon förens båset är tomt så nu vill jag ju såklart göra massor med saker, bara för att jag inte kan.
Men jag älskar att känna hur våran lilla dotter rör sig i min mage, buffar och bökar. Kärleken till en liten som man inte ens vet vad det är för en krabat är så enorm. Jag ser så fram emot att få träffa dig utanför magen sen lilla vän. ❤

Så vad gör jag nu? Gissa två gånger... Jag tog och röjde lite nere i hallen där det låg skor och kläder utspritt överallt och sopade av golvet och våttorkade. Resultatet av det lilla arbetet är sängliggande.
Känns skönt att få skriva av sig lite här. Då får folk välja om dom vill läsa eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar