torsdag 14 april 2016

Idag var det rutinkontroll hos BM. Mina värden är fina och hjärtljuden från bebis låter bra. Dock så är magen "lite liten".
Man mäter livmoderns storlek och den ska på ett ungefär följa en kurva. Bilden på denna kurva finns här nedanför. ⬇
Det är en medelkurva och en "högsta" och en "minsta". Jag har legat mellan mittenkurvan (som ska vara medel) och den nedersta. Men nu hade jag gått ner på den nedersta.
Det var ingenting bli oroad för. Bara den växer så är det bra och eftersom allt annat ser bra ut så är det okej.
Dessutom bär jag väldigt lågt så lite av min "kurva" ligger troligen nere i bäckenet.

Jag är inne i en period då jag blir mycket trött. Så jag får försöka vila så mycket som möjligt. Blir också hungrig rätt fort efter jag ätit så jag får försöka hitta några bra mellanmål som kräsna jag kan tänka mig att äta. Nyss skrek suget efter varma mackor och jordgubbar. Så då är det bara att lyda. 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar